CEO, World Class Benchmarking
For nearly 30 years, Jeff Kober has focused on training and developing strategies for companies and organizations. He provides leadership programs for GE executives; enhancing hotel brand values for Westin, Sheraton and St. Regis; customer loyalty courses for Federal Express, Office Depot, MetLife; team responsibilities for the New York City Treasury or team building for Volkswagen.
Mr. Jeff Kober is a former head of the Disney Institute - the most successful "Corporate University" model in America. While there, Jeff was in charge of designing Disney's customer service program. Models, ideas and examples of these customer service programs are then presented to American companies in "Be My Guest", a standard and popular magazine. published by the Disney Institute. Following this, Jeff continued to oversee the best-performing businesses of Walt Disney Company, and recently released the second edition of the book "The Wonderful World of Customer Service at Disney" (The Wonderful World of Customer Service at Disney) He is also the author of the books: "Lessons of Epcot: Leadership, Business and Life" (Lessons From Epcot: In Leadership, Business & Life) ; and “Disney's Hollywood studios- From the entertainment industry to your business” (Disney's Hollywood Studios: From Show Biz to Your Biz).
Jeff Kober is currently the chair of Performance Journeys, a training and development team focused on building and practicing ways to improve productivity and workplace learning. His research has applied in many corporations, from ski resorts to museums, from financial institutions to zoos. His many years of efforts with Sammamish have helped the city be chosen by Forbes as the friendliest city in America. He is also an associate and CEO of World Class Benchmarking, where he offers programs that serve as a benchmark for the largest US companies such as Google, Jet Blue Airlines, McDonalds and Mayo Clinic. Together with his colleague, Mark David Jones, he is the co-author of the book Lead With Customers: Transforming Culture and Brand Into Excellent Customer Service (Lead With Your Customer: Transform Culture and Brand into World Class Excellence).
CEO, World Class Benchmarking
Gần 30 năm qua, Jeff Kober tập trung đào tạo và phát triển chiến lược cho các công ty và tổ chức. Ông cung cấp chương trình lãnh đạo cho các giám đốc điều hành của GE; nâng cao giá trị thương hiệu khách sạn cho Westin, Sheraton và St. Regis; các khóa học về sự trung thành của khách hàng cho Federal Express, Office Depot, MetLife; trách nhiệm nhóm cho Sở tài chính thành phố New York hay xây dựng đội ngũ cho Volkswagen.
Ông Jeff Kober là cựu lãnh đạo của Viện Disney-mô hình “trường đại học doanh nghiệp” (Corporate University) thành công nhất ở Mỹ. Khi còn làm việc ở đây, Jeff phụ trách việc thiết kế chương trình phục vụ khách hàng của Disney. Các mô hình, ý tưởng và ví dụ của các chương trình phục vụ khách hàng này sau đó được giới thiệu tới các công ty Mỹ trong “Hãy làm khách của tôi” (Be My Guest), một tạp chí chuẩn mực và nổi tiếng do Viện Disney xuất bản. Sau này, Jeff tiếp tục giám sát các hoạt động kinh doanh hiệu quả nhất của công ty Walt Disney, và gần đây đã phát hành phiên bản thứ hai của cuốn sách “Thế giới tuyệt diệu của dịch vụ khách hàng tại Disney” (The Wonderful World of Customer Service at Disney) Ông cũng là tác giả của các cuốn sách: “Những bài học của Epcot: Năng lực lãnh đạo, Công việc kinh doanh và Đời sống” (Lessons From Epcot: In Leadership, Business & Life); và “Những hãng phim Hollywood của Disney- Từ công nghiệp giải trí đến việc kinh doanh của bạn” (Disney’s Hollywood Studios: From Show Biz to Your Biz).
Jeff Kober hiện đang là chủ tịch của Performance Journeys, nhóm đào tạo và phát triển hiện tập trung xây dựng và thực hành phương thức cải thiện hiệu suất công việc và học tập tại nơi làm việc. Các nghiên cứu của ông được áp dụng tại nhiều tập đoàn, từ các khu trượt tuyết cho tới các viện bảo tàng, từ các cơ quan tài chính tới các vườn thú. Nỗ lực trong nhiều năm của ông với thành phố Sammamish đã giúp thành phố được Forbes chọn là thành phố thân thiện nhất ở Mỹ. Ông cũng là công sự và là CEO của World Class Benchmarking, nơi ông cung cấp các chương trình được dùng làm chuẩn mực cho các công ty lớn nhất ở Mỹ như Google, Jet Blue Airlines, McDonalds và Mayo Clinic. Cùng với cộng sự của ông, Mark David Jones, ông là đồng tác giả của cuốn sách “Dẫn đầu bằng khách hàng: Biến văn hóa và thương hiệu thành dịch vụ khách hàng tuyệt hảo” (Lead With Your Customer: Transform Culture and Brand into World Class Excellence).