Managing Director, Mibrand
Mr. Lai Tien Manh is a senior expert in solution consulting on marketing strategy and branding in Vietnam. He is currently General Manager of MiBrand, a representative of Brand Finance in Vietnam
Brand Finance is a world leader in brand valuation and branding strategy. As the only company whose brand valuation method meets ISO 10668 standards on valuation standards, reports published by Brand Finance can be used to work with tax authorities, auditors or Enterprise valuation in mergers and acquisitions (M&A). Brand Finance's annual reports on brand value are used to document the analysis of reputable sites and have a great influence on stock markets around the world.
Having over 15 years of experience working in the field of marketing strategy and branding, he has been involved in building and implementing marketing activities for Coca-Cola and Shell during the first years entering the Vietnamese market. Male. Since 2005, he worked at T&A Communications and later T&A Ogilvy as Head of Strategy Consulting, responsible for the establishment and operation of the Business Intelligence Unit.
He has consulted for brands in many diverse fields such as FMCG, cosmetics, furniture, industry, real estate, finance, banking, technology, healthcare, education. education ... including brands such as BIDV, Mobifone, Petrovietnam Gas, Sun Group, HDBank, PVCombank, Tran Anh, Sovico, MB, VPBank, TD Group, Posco, Komatsu, California Fitness, SCG, Hoan My, Yola ...
In 2014, he founded MiBrand Vietnam with the ambition to help Vietnamese brands develop strongly and be able to compete with international brands. MiBrand - Brand Finance is a partner in providing valuation, health assessment and branding consulting services to businesses and corporations such as Vietcombank, Vietinbank, Techcombank, BIDV, MBBank, Vietnam Airlines, Vietjet Air, Viettel, MobiFone, Vinaphone, Vingroup, Hoa Phat, FPT, The Gioi Di Dong.
Managing Director, Mibrand
Ông Lại Tiến Mạnh là chuyên gia cấp cao trong lĩnh vực tư vấn giải pháp về chiến lược marketing và thương hiệu tại Việt Nam. Ông hiện đang là General Manager của MiBrand, đại diện của Brand Finance tại Việt Nam
Brand Finance là công ty hàng đầu thế giới về lĩnh vực định giá thương hiệu và chiến lược thương hiệu. Là công ty duy nhất sở hữu phương pháp định giá thương hiệu đáp ứng các tiêu chuẩn của ISO 10668 về tiêu chuẩn định giá, các báo cáo do Brand Finance công bố có thể sử dụng để làm việc với cơ quan thuế, kiểm toán hay xác định giá trị doanh nghiệp trong các cuộc mua bán, sáp nhập (M&A). Các báo cáo thường niên về giá trị thương hiệu của Brand Finance được sử dụng làm tư liệu cho các bài phân tích của các trang tin uy tín và có ảnh hưởng lớn đến thị trường cổ phiếu trên phạm vi thế giới.
Có trên 15 năm kinh nghiệm làm việc trong lĩnh vực chiến lược marketing và thương hiệu, ông đã từng tham gia xây dựng và thực hiện các hoạt động tiếp thị cho Coca-Cola và Shell trong những năm đầu tiên thâm nhập vào thị trường Việt Nam. Từ năm 2005, ông làm việc tại T&A Communications và sau này là T&A Ogilvy với vai trò Trưởng bộ phận Tư vấn Chiến lược, chịu trách nhiệm việc thành lập và điều hành bộ phận Thông tin Doanh nghiệp (Business Intelligence Unit).
Ông đã tham gia tư vấn cho các nhãn hàng thuộc nhiều lĩnh vực đa dạng như hàng tiêu dùng nhanh, mỹ phẩm, nội thất, công nghiệp, bất động sản, tài chính, ngân hàng, công nghệ, chăm sóc sức khỏe, giáo dục… trong đó phải kể đến các thương hiệu như BIDV, Mobifone, Petrovietnam Gas, Sun Group, HDBank, PVCombank, Trần Anh, Sovico, MB, VPBank, TD Group, Posco, Komatsu, California Fitness, SCG, Hoàn Mỹ, Yola…
Năm 2014, ông thành lập MiBrand Việt Nam với tham vọng giúp các thương hiệu Việt phát triển vững mạnh, đủ sức sánh vai cùng các thương hiệu quốc tế. MiBrand – Brand Finance là đối tác cung cấp dịch vụ về định giá, đánh giá sức khỏe và tư vấn thương hiệu cho các doanh nghiệp, tập đoàn như Vietcombank, Vietinbank, Techcombank, BIDV, MBBank, Vietnam Airlines, Vietjet Air, Viettel, MobiFone, Vinaphone, Vingroup, Hòa Phát, FPT, Thế Giới Di Động.
Học phí: 7,700,000Đ