Jul 25, 2019
The concept of “Corporate culture” has become much closer and easier to understand with more than 200 employees of State Capital Investment Corporation (SCIC) after the training session coordinated by Blue C. held on July 16.
Speaking at the opening part of the training session, Mr. Le Song Lai, Deputy General Director of SCIC said: “With the desire to preserve, promote and build SCIC culture, towards the goal of developing a large SCIC enterprise. Strongly, I hope this training session helps SCIC culture to penetrate into thinking, working and acting as a daily routine of SCIC people. ”
During the first part of the training session, the participants were given a quick online survey to assess initial understanding of corporate culture.
Shortly thereafter, expert Le Quang Vu, CEO of Blue C, shared the most basic knowledge about corporate culture, measuring methods as well as typical cultures of businesses today. After all, what is corporate culture and what does it help businesses? Determining the current cultural status, how to practice? Measuring corporate culture by what method? What are the barriers in the implementation of VHDN? All that seemingly dry and abstract has been transformed into close examples, case-study.
Alternating with the section providing general information and knowledge about Corporate Culture, interactive games such as crossword puzzles about SCIC culture or team competition for corporate culture practice also create a lot of laughter. SCIC staff members. The knowledge is also summarized and encapsulated in simple formulas for students to visualize and apply the corporate culture more easily.
It can be seen that SCIC’s interest in corporate culture will create a positive impact not only for SCIC but also for other large enterprises where SCIC is the representative of capital. Mr. Nguyen Chi Thanh, General Director of SCIC shared: “Choosing the topic of Corporate culture and choosing Blue C as the training unit for this training session is suitable for SCIC’s new context, with many changes. new after 10 years of establishment. Each SCIC staff member must put themselves in a new role, thinking about what they will do for themselves and for SCIC to both promote the fine traditions of SCIC culture and meet the expectations in the development strategy. next step.”
With an understanding of internal communication and corporate culture and understanding of customers’ needs, Blue C will design the curriculum and lectures that are suitable for each business, easy to understand, easy to apply in practice. with students.
Blue C is proud to be a pioneer in training / training internal and cultural knowledge and skills for many large enterprises such as: Vingroup, Vinatex, Vietnam Airlines, MobiFone, Viettel, VietinBank, Ca Mau Fertilizer, BIDV … Enterprises focusing on internal training will get more skilled human resources, contributing to improving working efficiency as well as enhancing collective cohesion.
Sign up for newsletters
Highlights
Jul 25, 2019
Khái niệm “Văn hóa doanh nghiệp” đã trở nên gần gũi và dễ hiểu hơn rất nhiều với hơn 200 cán bộ nhân viên của Tổng công ty Đầu tư và Kinh doanh vốn nhà nước (SCIC) sau buổi Tập huấn do Blue C phối hợp tổ chức ngày 16/7 vừa qua.
Phát biểu trong phần khai mạc của buổi tập huấn, ông Lê Song Lai, Phó Tổng giám đốc SCIC cho biết: “Với mong muốn gìn giữ, phát huy và xây dựng văn hóa SCIC, hướng đến mục tiêu phát triển doanh nghiệp SCIC lớn mạnh, tôi rất hi vọng buổi tập huấn này giúp văn hóa của SCIC ngấm sâu vào suy nghĩ, việc làm, hành động như một thói quen hàng ngày của người SCIC.”
Trong phần đầu của buổi tập huấn, các học viên tham dự được thực hiện một bài khảo sát trực tuyến nhanh để đánh giá những hiểu biết ban đầu về Văn hóa doanh nghiệp.
Ngay sau đó, chuyên gia Lê Quang Vũ, CEO Blue C đã chia sẻ các kiến thức cơ bản nhất về Văn hóa doanh nghiệp, cách thức đo lường cũng như các loại hình văn hóa đặc trưng của các doanh nghiệp hiện nay. Rốt cuộc văn hoá doanh nghiệp là gì và giúp gì cho doanh nghiệp? Xác định hiện trạng văn hóa như thế nào, thực hành ra sao? Đo lường văn hoá doanh nghiệp bằng phương pháp gì? Đâu là những rào cản trong quá trình triển khai VHDN? Tất cả những điều tưởng như khô khan và trừu tượng đó được chuyển hoá thành những ví dụ gần gũi, case-study thực tế.
Xen kẽ phần cung cấp thông tin kiến thức tổng quan về Văn hóa doanh nghiệp, các phần game tương tác như giải đố ô chữ về văn hóa SCIC hay phần thi đội nhóm thực hành văn hóa doanh nghiệp cũng tạo nhiều tiếng cười sảng khoái cho các cán bộ nhân viên SCIC. Các kiến thức cũng được tổng kết và gói gọn trong những công thức đơn giản để học viên hình dung và áp dụng văn hóa doanh nghiệp dễ dàng hơn.
Có thể thấy, sự quan tâm của SCIC đến văn hoá doanh nghiệp sẽ tạo ta những tác động tích cực không chỉ cho SCIC mà cả những doanh nghiệp lớn khác mà SCIC là đại diện vốn. Anh Nguyễn Chí Thành, Tổng Giám đốc SCIC chia sẻ: “Việc lựa chọn chủ đề Văn hóa doanh nghiệp và lựa chọn Blue C là đơn vị đào tạo cho buổi tập huấn này là phù hợp cho bối cảnh mới của SCIC, với nhiều đổi mới sau 10 năm thành lập. Mỗi cán bộ SCIC đều phải đặt mình trong vai trò mới, tự suy nghĩ sẽ làm gì cho chính mình và cho SCIC để vừa phát huy được những truyền thống tốt đẹp của văn hóa SCIC, vừa đạt được kỳ vọng trong chiến lược phát triển giai đoạn tiếp theo.”
Với sự am hiểu về truyền thông nội bộ và văn hóa doanh nghiệp đồng thời hiểu rõ nhu cầu của khách hàng, Blue C sẽ thiết kế khung chương trình và bài giảng phù hợp với từng doanh nghiệp, dễ hiểu, dễ vận dụng vào thực tế với học viên.
Blue C tự hào là đơn vị tiên phong trong công tác đào tạo/tập huấn kiến thức và kỹ năng truyền thông nội bộ, văn hóa cho nhiều doanh nghiệp quy mô như: Vingroup, Vinatex, Vietnam Airlines, MobiFone, Viettel, VietinBank, Đạm Cà Mau, BIDV… Các doanh nghiệp khi chú trọng đào tạo nội bộ sẽ có được nguồn nhân lực tinh nhuệ hơn, góp phần nâng cao hiệu suất làm việc cũng như nâng cao tính gắn kết trong tập thể.
Sign up for newsletters
Highlights