Sep 26, 2018
Mr. Le Quang Vu is a main coach of this program. He is currently one of the leading experts in internal communication in Vietnam.
The seminar "Organizational Culture and the Power of Internal Communication" held on September 23rd in Hanoi has attracted the attention of Vietnamese enterprises interested in human resource management and Internal communication (TTNB). During the event, the speakers not only answered questions of the business, but also shared valuable experiences about building an organizational culture, as well as how to effectively apply communication technologies to maximize strength. of TTNB in business development.
The workshop took place with two sessions in the morning and afternoon on 4 major topics introduced by 4 speakers:
- Organizational Culture: Overview, Processes and Practical Experience;
- The role and inspiration of leadership in organizational cultural development;
- Internal Communication Trends with the development of organizational culture;
- Essential skills of personnel in internal communication.
Going from the theme "organizational culture is the foundation of business development", speaker Ha Minh Chau - Director of organizational culture strategy, Techcombank analyzed more deeply and affirmed the organizational culture is The core factor that makes the difference of the business. In particular, she also introduced cultural values that will create profits for the organization, and at the same time introduced the concept of "5S journey": A method to help businesses build a well-organized, organizational culture. design your own values to stand out and differentiate.
"Change to survive, to live" is the message throughout the in-depth analysis of speaker Nguyen Thi Bich Huyen - Human Resource Management Advisor, VPBank. Not only reviewing important features of the current organizational culture in businesses, she also shared about her deep experiences while working at VPBank. Through the story of the eagle, she emphasized that change is an indispensable factor that every organization needs to go through and accept in order to develop business more effectively.
"Leadership is the inspiration and the source of the 'life' of corporate culture" is the affirmation of speaker Hoang Nam Tien - Chairman of FPT Software in the conference. He goes into a specific aspect: The attention and proper investment of all levels of management with corporate culture is an effective resource to attract and retain talent. Not only taking examples from the world's top leaders, he also shared his own experiences as the "leader" of FPT Software and the success of the corporate culture here.
Mr. Le Quang Vu - CEO of Blue C introduced about 10 trends Internal communication (TTNB) in 2019, the rise of technology and the role of Internet users in the context new. He also pointed out that: Today's businesses tend to be judged on the basis of their relationships with employees, with customers, with their industry as well as their influence on society. . In addition, he also introduced the formula BELIEVE, SHARES, ART, 3S to help businesses do the methodical and effective internal communication.
You can find out more details about the solutions shared by speaker Le Quang Vu with the document "10 trends of Internal Communication in 2019" at HERE.
Nguồn: Blue C
Sign up for newsletters
Highlights
Sep 26, 2018
HLV Lê Quang Vũ tại chương trình. Ông hiện là một trong những chuyên gia hàng đầu Việt Nam về lĩnh vực truyền thông nội bộ.
Hội thảo “Văn hóa tổ chức và Sức mạnh của Truyền thông nội bộ” diễn ra ngày 23/9 vừa qua tại Hà Nội đã thu hút được sự chú ý của các doanh nghiệp Việt Nam quan tâm đến vấn đề quản trị nhân sự và Truyền thông nội bộ (TTNB). Trong sự kiện, các diễn giả không chỉ giải đáp thắc mắc của doanh nghiệp mà còn chia sẻ nhiều kinh nghiệm quý báu về xây dựng văn hóa tổ chức, cũng như cách ứng dụng hiệu quả các công nghệ truyền thông để tối ưu sức mạnh của TTNB trong phát triển kinh doanh.
Hội thảo đã diễn ra với hai phiên thảo luận vào buổi sáng và chiều về 4 chủ đề lớn do 4 diễn giả giới thiệu:
- Văn hóa tổ chức: Tổng quan, Quy trình và Kinh nghiệm thực tế;
- Vai trò và sự truyền cảm hứng của lãnh đạo trong phát triển văn hóa tổ chức;
- Xu hướng Truyền thông nội bộ với sự phát triển văn hóa tổ chức;
- Kỹ năng cần thiết của người làm nhân sự trong truyền thông nội bộ.
Đi từ chủ đề “văn hóa tổ chức là nền tảng phát triển của doanh nghiệp”, diễn giả Hà Minh Châu – Giám đốc chiến lược văn hóa tổ chức, Ngân hàng Techcombank đã phân tích sâu hơn và khẳng định văn hóa tổ chức là yếu tố cốt lõi làm nên sự khác biệt của doanh nghiệp. Đặc biệt, bà còn giới thiệu những giá trị văn hóa sẽ tạo ra lợi nhuận cho tổ chức, đồng thời đưa ra khái niệm “hành trình 5S”: Phương pháp giúp doanh nghiệp xây dựng văn hóa tổ chức bài bản, cũng như thiết kế giá trị riêng cho mình để trở nên nổi bật và khác biệt.
“Thay đổi để tồn tại, để sống” là thông điệp xuyên suốt phần phân tích chuyên sâu của diễn giả Nguyễn Thị Bích Huyền – Cố vấn Quản trị nguồn nhân lực, Ngân hàng VPBank. Không chỉ điểm lại những nét quan trọng về tình hình văn hóa tổ chức tại các doanh nghiệp hiện nay, bà còn chia sẻ về những trải nghiệm sâu sắc của bản thân trong thời gian làm việc tại VPBank. Qua câu chuyện về loài đại bàng, bà nhấn mạnh sự thay đổi là yếu tố tất yếu mà mọi tổ chức cần trải qua và chấp nhận để vươn lên phát triển kinh doanh hiệu quả hơn.
“Lãnh đạo là nguồn cảm hứng và nguồn ‘sống’ của văn hóa doanh nghiệp” là lời khẳng định của diễn giả Hoàng Nam Tiến – Chủ tịch FPT Software trong hội thảo. Ông đi sâu vào một khía cạnh cụ thể: Sự quan tâm và đầu tư đúng mức của các cấp quản lý với văn hóa doanh nghiệp là nguồn lực hữu hiệu để thu hút và giữ chân nhân tài. Không chỉ lấy ví dụ từ những câu chuyện của các nhà lãnh đạo hàng đầu thế giới, ông còn chia sẻ kinh nghiệm của bản thân trong vai trò “người cầm cương” FPT Software và thành công của văn hóa doanh nghiệp tại đây.
Ông Lê Quang Vũ – CEO Blue C đã giới thiệu về 10 xu hướng Truyền thông nội bộ (TTNB) trong 2019, sự lên ngôi của công nghệ và vai trò của TTNB trong bối cảnh mới. Ông cũng chỉ ra rằng: Các doanh nghiệp ngày nay đang có xu hướng được đánh giá trên cơ sở mối quan hệ của họ với nhân viên, với khách hàng, với ngành nghề của họ cũng như tầm ảnh hưởng của doanh nghiệp đến xã hội. Bên cạnh đó, ông cũng giới thiệu các công thức BELIEVE, SHARES, ART, 3S giúp doanh nghiệp làm TTNB bài bản và hiệu quả.
Bạn có thể tìm hiểu chi tiết hơn về các giải pháp do diễn giả Lê Quang Vũ chia sẻ với bộ tài liệu “10 xu thế của Truyền thông nội bộ trong 2019” tại ĐÂY.
Nguồn: Blue C
Sign up for newsletters
Highlights